Page Tab Header

Wednesday, January 16, 2013

Sofi - Kerja KTM Asal Klang

Hari Rabu. 16hb January 2013 dalam 8.20 bas berhenti di depan Central Market, Kuala Lumpur.

Saya bergerak pantas ke stesen LRT Pasar Seni, tak tahan nak membuang air yang bertakung kat konek. Tengah kencing saya merasa orang sebelah saya duk perhati, saya menoleh dan terkejut.

Dia tersenyum, nampaknya kami dah penah kenal sebelum ni.

Bila saya balas senyumannya, tak semena-mena tangan dia hulur meraba konek saya.

"Besarnya bang ...", dia berbisik.

Saya jeling konek dia, dan saya tersenyum ... konek dia tengah stim tapi panjang nya separuh je konek saya.

"Comel konek awak ...", saya membalas bisikan dia.

Dia tersenyum masam, manja.

Saya biarkan tangan dia bermain kat konek saya, dan melancap konek saya buat seketika. Bila dah dekat terpancut, tetiba seseorang masuk tandas.
Huuh, potong stim betul.

Saya pasang zip seluar, basuh tangan dan terus beredar, tak sempat nak cakap apa kat dia.
Saya pegi tingkat dua dan menunggu LRT yang datang.

Dalam LRT asik teringat dia, saya buka handset dan terjumpa apa yang dicari-cari. Tertera kat screen handset saya ...

019 3505 XXX.
Nama dia Sofi, kami pernah jumpa sebelum ni di Stesen Pasar Seni ini gak, 31hb Julai 2012.
Dia asal Kuala Pilah dan dia tinggal di Klang sekarang bersama istri dan dua orang anak lelaki serta seorang anak pompuan.
Keje kat KTM.

Terimakasih Sofi, harap kita boleh berjumpa lagi.



1 comment: