Page Tab Header

Friday, September 15, 2017

Pak Cik Konek Besar

Pak Cik Konek Besar


-
Saya tengah tunggu bas, balik ke Seletan.
Ambik bas kat Terminal Seremban.

Dia macam gah dengan konek dia yang besar tu.
Dia tanya, besar tak konek dia?
Saya jawap, entah lah, tak nampak.

Dia pun bagi signal mata, ikut dia pi tandas kat parkson tingkat bawah.
Bila saya tunjuk konek saya, dia terkejut.
Dia ambik konek saya dan dia nyoyot macam tak nak lepaskan.
Rupanya, konek saya lagi ebsar dari konek dia. Ha ha

Dia anak tujuh orang, dok Rantau.
Orangnya pendek, kulit agak gelap.



2 comments:

  1. Ada dua tandas kat terminal seremban, yang mana satu ek?
    (yang bawah surau ke, yang tepi sungai)
    Saya ada gi sana juga selalu.
    Kontek saya ok

    ReplyDelete
  2. Tandas tepi sungai. tengah hari (12pm - 1pm), petang (5pm-6pm), selalu ramai.

    ReplyDelete