Page Tab Header

Thursday, November 3, 2011

Budak Stesen Kerinchi


8.53pm, 2hb Nov 2011


seppp ...
LRT aliran Kelana Jaya berhenti di Universiti stesen.
Sorang lelaki masuk dan duduk bdepan dengan kerusi aku.

LRT pun bjalan semula.
Sepanjang perjalanan dalam dua tiga stesen, kami bertemu pandang dalam dua tiga kali.

sehinggalah ...
LRT berhenti di stesen Pasar Seni, aku turun.
lelaki tu pun ikut turun.

Dia jalan depan aku, turun esklator, dia terus gi tandas LRT stesen Pasar Seni.
aku mengikut ...

Dalam tandas ramai orang (yang tengah buat benda yang sama, agak2 ar).
Kami kuar.

Dia tersenyum kat aku, penuh makna.
Kami pun bjalan kuar.
Dekat simpang lorong gi stesen KTM Kuala Lumpur dia terserempak kengkawan dia.
Dia berhenti layan kengkawan polis, aku jalan terus.

Dah dekat 10pm, aku kene beratur ambik last bas gi umah aku.
Aku yang tengah beratur tak dapat lupa akan senyum dia.

Tetiba dia lalu dekat saya, dan ...
dia bagi satu senyum, sooooooooo sweeet.

Mulut aku kelu tak dapat bcakap sepatah katapun.
dia blalu gi Pasar Seni, sesekali menoleh kat aku.

Nyesal betul tak minta nombor dia.

Nampak gaya, dia budak baik.


.

No comments:

Post a Comment