Page Tab Header

Wednesday, January 27, 2021

isteri yang Dikonsikan

 
Walaupun aku cerita dulu yang kami suami isteri sudah insaf sebenarnya hanya untuk sementara. dipendekkan cerita, Hasrul kembali dalam hidup kami. Kuala Lumpur ni bukannya besar sangat, bila kami beli barang rumah di giant batu caves tu pun kadang-kadang jumpa hasrul dan isterinya. bila dah selalu selisih, semua buat-buat mcm tak ada apa yang jadi. El memang takkan berani pandang muka Hasrul, tapi aku jenis peramah, aku tegur jugak sikit2.. bila makin lama, masa pun berlalu, kami sekeluarga sudah rapat balik dengan hasrul dan isterinya.

Aku dan El adalah pasangan normal, buat seks kadang2 1x seminggu atau sekali je dalam 2 minggu.. kadang2 tak buat langsung dalam sebulan. cara pun masih sama, bila nak naikkan nafsu, kami akan cakap benda2 lucah, fantasi kami.. dan El masih suka cerita lama. bagaimana dia sangat suka jika Hasrul yang boleh fuck dia. Aku gempal, batangku pendek je, pernah aku try posisi doggy style tapi batangku tak sampai nak jolok lubang El.

Memang routine, masa kami tengah buat seks, fikiranku stim dan melayang2.. jadi apa yang dia cakap, semua fantasinya tu aku layan je. tapi bila dah bnayak kali dia ulang2.. ada skali tu aku tanya dia dengan serius "El nak ke ajak Hasrul balik?". berubah raut mukanya. "eh, abg. kan kita dah cakap nak main2 mcm ni je". Aku sambung "takdela, kalau dah banyak kali cakap, mcm betul2 nak je". El sambung "mana boleh abg, kita kan dah insaf". Aku senagaja unjinya lagi "Kalau nak ajak best jugak". El cuba mengelak dari membincangkan lanjut perkara tersebut. ada je cara dia ubah topic perbualan.

semua fantasi yang kami bisikkan di atas katil memang tak akan dibawak keluar dari bilik. fantasi tu akan kekal sebagai fantasi, untuk naikkan nafus masa buat seks je. tapi aku langgar pantang larang. Keesokkan harinya, ketika di office, aku whatsapp pada El, tentang perkara tersebut


Aku: thanks sayang

El: y?

Aku: for last night

El: biasa la abg =)

Aku: tapi kalau ajak hasrul lagi best kot? (aku sengaja menduga)

El: apa abg ni?

(aku sengaja membiarkan conversation tu hanging)

 

Aku: El..

El: ye?

Aku: jom,kita buat mcm dulu balik? (aku sekali lagi menguji El)

El: abg, El segan la.

 

Aku sebenrnya mmg rapat dengan hasrul, walaupun selepas apa yang berlaku dulu. memang tak dapat dielakkan kerana kami berkongsi hobi mengumpul die-cast jet. jadi mmg aku sentiasa whatsapp dengan Hasrul kalau ada aku jumpa model jet yang harganya agak ok di ebay. ketika aku sedang whatsapp dengan El, aku sebenarnya sedang whatsapp dengan Hasrul jugak. Aku tanya hasrul jika dia ingin fuck El lagi mcm dulu. Hasrul tidak berlengah terus jawap simple "Boleh ke bro". lagipun mmg kami kadang2 share lawak jenaka lucah atau gambar2 lucah melalui whatsapp.. jadinya soalan aku tu bukannya janggal dengan hasrul. aku suruh dia hantar kepadaku gambar batangnya. lepas hasrul whatsapp kepadaku, aku terus whatsapp kepada El

Aku: (send gambar batang hasrul)

El: eh abg, apa ni??

Aku: takkan lupa.. =p


Aku tau El cam itu milik siapa. panjangnya batang aku dengan hasrul memang berbeza, kaler pun dah lain. tapi El terdiam lama.. aku pula yang mula risau. selepas beberapa minit aku pun mulakan perbualan..

Aku: el, sori el kalau el tak suka. abg horny sangat skrg..

El: El pun horny la bang..


pancingan menjadi!! El suka sangat tengok cite korea. mmg fantasi2 ni bidang dia. aku tak tau nape, tp aku kemudiannya add hasrul dalam conversation whatsapp tersebut. aku beritahu mereka, kalau nak threesome boleh, tapi semuanya mesti dalam group tersebut. tak boleh bincang dibelakangku.

El kemudiannya menelefon pejabatku. tanya kenapa aku buat mcm tu. aku memberitahunya yang aku sangat stim. rupa2nya el pun sama. tapi dia malu. aku tanyakan el, jika dia boleh keluar dari pejabat pada masa itu jugak, sebab aku betul2 sudah tak tahan untuk jadikan fantasi tu realiti. Nasib baik bos El mmg outstation, jadinya dia boleh keluar dari office anytime.

oleh kerana aku tak tahan sangat, aku pun ajak El dan Hasrul untuk jumpa aku di TGV One Utama. rancangan aku mmg simple. Perlu ada sesi ice-breaking antara El dan Hasrul. aku mmg lupa sangat cerita apa yang aku beli haritu.. yang pastinya aku pilih seat paling belakang, sebelah kanan, paling dekat dengan dinding.. memang kerusi cukup2 ada 3 sahaja untuk row paling kanan, sebelah belakang..

aku sampai dahulu dan tak lama selepas tu El pula yang sampai. Hasrul sampai paling lambat, mungkin sebab officenya paling jauh. selepas beli popcorn dan air, kami terus masuk ke dalam hall wayang. mmg tak banyak yang dicakapkan antara kami. mungkin sama2 malu dan tak percaya dengan apa yang sedang jadi. aku pula dah mula "tuck-out" baju kemeja aku. Bonjolan batangku yg tengah stim sangat2 jelas kelihatan..

ketika dalam wayang tersebut. aku menyuruh el duduk di tengah2 antara aku dan Hasrul. aku sengaja pilih seat sebelah dalam supaya dapat lihat keseluruhan keadaan dalam wayang tersebut. mmg nasib aku baik pada hari tu..keadaan di dalam wayang tersebut.. sungguh mengizinkan.. jumlah penonton dalam keseluruhan wayang yang besar tu kurang dari 10 orang. itupun semua duduk di barisan tengah. barisan yang aku duduk langsung tak ada orang.

El menggenggam erat tanganku apabila lampu ditutup, menandakan wayang akan dimulakan. aku pun sengaja tekup tapak tangankiriku di dadanya, di antara dua buah gunung yang keras pejal, mungkin sebab keadaan dalam wayang tu yng sangat sejuk. terasa degupan jantung yang sangat sangat kuat. naik risau pulak aku. aku memberitahunya untuk bertenang… kerana aku adalah suaminya (aku suka pakai alasan ni kalau nak ada time romatic).

aku yang memulakan langkah dengan membuka zip seluarku dan mengeluarkan batangku terpacak. kemudian aku menyuruh El melorotkan pantiesnya dan membuka tali branya. El menurut tanpa membantah. aku lihat Hasrul cuba menjeling ke arah El ketika El melorotkan pantiesnya. bila sekali sekala ada cahaya terang menyinar pada batangku yang terpacak keluar dari zip terbukak, baru hasrul ikut seperti aku, membuka zip seluarnya.

cuma masalahnya mereka terlalu malu, aku pula terlalu stim. aku terpaksa buat sesuatu. aku ambil tangan kiri hasrul dan letakkannya ke atas peha El. Bila jari jemari hasrul mula menjalar di atas badan El sehingga mengenai dada El..  baru aku nampak nafas El sedikit kuat, menahan stim.

aku cuma bersandar di kerusi konon2nya cuba menghayai cerita yg ditayangkan.. sambil batangku digosok2 dengan ghairahnya oleh El. El juga bersandar pada kerusi tapi tangan kirinya menggosok batangku manakala tangan kanannya menggosok batang Hasrul. Hasrul pulak mungkin sebab posisi yang tidak sesuai atau tangannya lenguh, berganti-ganti tangan kanan dan kiri yang digunakan untuk meraba-raba buah dada El. nampak sibuk betul.

aku tewas awal pada hari itu. aku terpancut kerana tak tahan geli sambil melihat kedua dua tangan El "sibuk" menggosok batang aku dan Hasrul serentak. Sebenarnya memang pemandangan seperti ini yang aku mahu. kalau aku tengok video lucah pun, mmg aku cari keyword "sharing wife" or "double penetration". aku suka melihat bagaimana 2 orang lelaki berkongsi seorang perempuan.

Sebaik sahaja batangku lembik, El pun mengelap tangan kirinya yang dibasahi air maniku dan membisikkan pada telingaku "abg, abg tengok cite k. El layan Hasrul kejap" sambil tersenyum. Aku cuma menganggukkan kepala tanda beri kebenaran. Bila aku dah puas ni, baru la emosi aku take control semula. sekarang aku jadi jeles sikit bila nampak mereka duduk rapat mengdap satu sama lain hinggakan El hampir2 membelakangi aku. Hasrul memang tak tunggu lama bila ada posisi yang sesuai. dia sembamkan mukanya ke dada El, mungkin untuk menghisap puting tetek El. kebetulan El pakai kemeja dan gaun pada hari tu. hampir 3 butang bawah kemeja tersebut dibuka oleh hasrul. nasib baik tiada sangat orang di dalam wayang tu dan wayang tu pulak gelap, jadi aku tak perlu risau kalau2 ada org yang akan nampak.

Puas menghisap buah dada El, kini hasrul cuba menjolok lubang El dengan tangan kannnya. gaun dipakai El diselak hingga ke peha. memang nasib sangat baik sebab wayang tu gelap. El masih tak lepaskan tangannya dari menggosok batang panjang Hasrul. mereka agak agressif hinga kerusi yang kami duduk bergegar agak kuat. Klimaks hampir bila El mendengus agak kuat ketika hasrul tengah menjolok jarinya ke dalam lubang El. aku tau El hampir puas. selang beberapa minit selepas itu, aku nampak cecair memercik dari tempat duduk hasrul terbang ke bahagian hadapan. Ternyata hasrul sudah terpancut dan aku percaya El pun dah puas

kedua-dua mereka bersandar kepuasan dan sambil itu El mengelap tangan yang dibasahi air mani hasrul pada gaunnya. selepas beberapa minit nafas mereka kembali teratur, El meminta diri untuk ke tandas. dia bangun dari kerusi tanpa sempat memakai kembali tali bra yang dicabut tetapi sempat menyambar panties di atas lantai. ketika El ke tandas, hasrul datang dekat kepadaku (di tempat duduk El) dan memberitahu yang dia mahu benda ini berulang. aku hanya memberitahu peluang tu ada jika tuan punya badan membenarkan, iaitu isteriku.

keluar sahaja wayang, aku ajak mereka untuk minum petang bersama tapi hasrul terpaksa menolak sebab katanya kena pergi ke pejabat semula. kini tinggal aku dan El sahaja lepak2 di  cafe. ketika duduk bersembang jelas kelihatan muka El agak penat. nasib baik gaunnya bercorak, kalau tak mesti jelas nampak bekas air mani aku dan hasrul yang kering kat situ. aku tanya El jika dia mahu berbincang tentang ape yang jadi. El hanya jawab ringkas "thanks abang." secara jujurnya kini perasaan sayang kami suami isteri bertambah serta merta. Perasaan jeles dan buruk sangka memang takkan dapat pisahkan kami.

aku boleh rasakan fikiran "kemelayuan" aku dan El sudah corrupt. dulu kami anggap seks dan sayang adalah satu. kini, seks adalah seks, sayang adalah sayang. sekarang memang xkan ada istilah skandal dalam hidup kami suami isteri sebab kami merelakan perkongsian mcm ni. sesuatu yang aku percaya takkan ramai yang dapat.

yang menakjubkan lagi, kami suami isteri memang kelihatan normal di dalam masyarakat. melainkan hasrul dan ada segelintir kawan baik kami yang tahu pasal perbuatan kami ni. El masih lagi bertudung walaupun ke mana-mana. aku cukup horny bila melihat dia berbaju kurung. tiada siapa sangka di sebalik kain yang menutup badannya,  buah dadanya itu kerap digomol oleh "suami angkatnya'.


*-----------
Sebenarnya tiada istilah 'balik kampung' untuk kami sekeluarga jika tiba musim perayaan atau cuti sekolah. Mana tidaknya, ibubapaku tinggal di Keramat manakala ibu dan bapa mertuaku pula di Seremban. Sudah jadi kebiasaan kami hanya akan singgah sebentar di rumah ibubapaku di Keramat setelah menunaikan solat hari raya sebelum membuat 'daytrip' ke Seremban untuk melawat rumah ibu dan bapa mertuaku pula. Tiada keperluan pun untuk bermalam di rumah mereka.

Tiada bezanya sambutan Hari Raya Aidiladha kami pada tahun ini. Lebih kurang pukul 5 petang hari yang sama (31 Julai) , kami sudahpun kembali ke rumah kami di Gombak. Walaupun perjalanan itu dekat, tapi kepenatan tu tetap terasa kerana jadual yang agak ketat. Setibanya di rumah, anak-anak kami terus mengurung diri mereka di dalam bilik masing-masing bermain video games. Kami berpendapat semua orang berhak mendapat 'me time' setelah seharian berhari-raya.

Aku masih lagi berbaju melayu dan El pula dengan baju kurungnya ketika kami bermalasan di ruang tamu menghilangkan penat. Aku duduk bersandar di atas sofa 1 seater manakala El baring dia atas sofa 3-seater di hadapanku. Masing-masing khusyuk menatap skrin telefon.

Setelah beberapa ketika, aku letakkan handphone ke tepi kerana tanganku mula lenguh. Aku menggeliat untuk meregangkan badan. Terasa badanku sedikit segar berbanding sebelumnya. Fikiranku kosong ketika aku tanpa sedar sedang merenung tubuh El yang sedang berbaring di atas sofa di hadapanku.

Terasa seperti ada orang sedang memandangnya El lantas menegur aku sambil tersenyum, "abang ok ke? ada apa-apa ke?". Aku membalas senyuman sambil menggeleng-gelengkan kepala. Timbul rasa sayang yang membuak-buak ketika bertentang mata dengannya. Mungkin semua suami mempunyai perasaan yang sama terhadap isteri masing-masing.

Aku bangun dari sofa dan menuju ke arah El. Aku duduk di atas lantai di sebelah sofanya dan memeluk pinggang El dengan tangan kananku sambil aku rehatkan mukaku di atas perutnya. Sambil-sambil itu aku main-mainkan jari tangan kiriku di atas buah dadanya yang masih ditutupi bra dan baju kurung. El hanya membiarkan jari-jariku bermain di atas badannya.

Mungkin kerana suasana ketika itu, disebabkan udara segar dan sejuk dari penghawa dingin dan keadaan tenang tanpa gangguan budak-budak membuatkan aku sedikit gersang. Batangku dalam seluar mula mengeras. Melihatkan buah dada El tercacak ketika dia baring menambahkan lagi nafsuku. Aku mulakan perbualan dengan berterus terang padanya. "Abang tak tahan tengok kalau shape breast El ni nampak jelas macam ni", sambil memainkan jariku pada buah dadanya. Sekali sekala aku sembamkan mukaku pada buah dadanya.

El meletakkan handphone yang dipegangnya tadi ketepi dan mengusap-usap rambutku dengan tangan kirinya. Aku memulakan langkah seterusnya dengan menyeluk masuk tangan kananku di bawah bajunya. El bukan sekadar membenarkan perbuatanku malah dia menyengetkan sedikit badannya untuk membolehkan aku buka bra yang dipakainya.

Setelah beberapa ketika aku berjaya buka bra yang dipakai El. Buah dadanya masih lagi terlindung dengan baju kurung tetapi putingnya yang mengeras jelas kelihatan. Kami masih di ruang tamu oleh itu aku tak boleh tanggalkan baju El sepenuhnya kerana khuatir anak-anak kami akan keluar dari bilik masing-masing pada bila-bila masa.

Tidak cukup dengan hanya menarik-narik putingnya dengan jariku, aku angkat sedikit bajunya sehingga terdedah buah dadanya sebelah kanan dan mula menghisap putingnya. El mula menggeliat menahan kegelian. Melihatkan El juga dalam mood horny seperti aku, aku mula beranikan diri untuk bertanya, "Sayang, kita panggil Hasrul datang beraya nak?".

Walaupun kami baru sahaja berjumpa dengan Hasrul untuk "rutin bulanan" kami pada 17 Julai lalu, aku rasakan hari ini adalah pengecualian. Apa salahnya kalau Hasrul boleh datang beraya dan pada masa yang sama puaskan El. Tanpa memberikan peluang kepada El untuk berfikir dengan waras, aku terus menghisap-hisap puting El yang sebelah kanan sambil tangan kananku meramas-ramas buah dadanya yang sebelah kiri.

Ketika aku masih menyembamkan muka pada buah dadanya, aku dapat dengar dengan suara yang perlahan dan terputus-putus El menjawab "Abang nak El buat dengan Hasrul ke", "Abang tak kisah ke?".

Itu adalah jawapan tidak langsung El untuk bersetuju dengan cadangan aku. Tanpa membuang masa aku mencapai telefon dan menunjukkan perbualan casual antara aku dan Hasrul pada hari tersebut. "Kalau El okay, abang nak ajak dia datang beraya ni. Dia tak balik Seremban langsung hari ni", sambungku lagi.

"Kalau wife dan anak dia datang macam mana?", tanya El ringkas.

"Abang ada idea sebenarnya. Kita ajak dia datang maghrib. Waktu maghrib singkat. So kalau wife dia datang, wife dia mesti kena sembahyang maghrib kat rumah kita. Kalau sayang nak, abang benarkan sayang buat sex berdua je dengan Hasrul dalam bilik kita. kita buat la projek tu masa wife dia sembahyang maghrib. abang boleh jadi guard luar bilik", terangku panjang lebar.

"Tapi apa abang dapat?", El cuba tunjukkan concern.

"Abang tak kisah sayang, yang penting sayang puas dulu. Lepas Hasrul balik, turn sayang puaskan abang pulak, ok?" , kataku lagi.

El hanya tersenyum menandakan persetujuan. "Tapi kena la ada deposit. Sementara abang whatsapp Hasrul ni, El kena kulum abang punya batang, boleh?", aku kenakan syarat ringkas. El tidak menolak syarat yang dikenakan.

Jam menunjukkan pukul 6pm lebih ketika aku menghubungi Hasrul. Walaupun short notice, kami bernasib baik kerana Hasrul bersetuju dengan idea kami. Berita buruknya ialah seperti dijangkakan, wife Hasrul akan teman Hasrul datang ke rumah kami. Mungkin juga salahku kerana awal-awal tadi aku mengajak mereka suami isteri datang beraya.




Aku tak tahu bagaimana Hasrul pujuk isterinya untuk datang beraya di rumah orang pada waktu maghrib. Tapi selepas menghubunginya, kami hanya mempunyai masa kurang dari sejam untuk bersiap segalanya sebelum mereka datang. Selepas memanaskan kuah lontong dan rendang yang dimasak awal pagi tadi, El lantas masuk ke bilik tidur kami untuk bersiap. Aku mengambil alih tugas mengarahkan anak-anak aku bersiap untuk mandi dan menukar baju tidur sebelum membenarkan mereka bermain video games semula supaya tidak mengganggu kami nanti.

Lebih kurang pukul 7.15pm, loceng rumah kami ditekan. Hasrul hanya datang berdua sahaja dengan isteri. Anaknya ditinggalkan dengan mertuanya yang datang ke rumah. Setakat ini keadaan masih memihak kepada kami.

Semasa aku dan El berulang-alik dari dapur ke meja makan mengangkat hidangan, aku ambil kesempatan untuk cium pipi El dan meramas-ramas buah dadanya apabila pemandangan dari ruang tamu dimana Hasrul dan isterinya duduk menunggu terhadang. Pewangi yang dipakainya adalah hadiah dariku untuk anniversary kami baru-baru ini. Anehnya tidak sedikit pun aku rasa jealous walaupun aku tahu El bersiap cantik dan wangi pada malam itu untuk Hasrul.

Sebaik sahaja kami selesai hidangkan makanan, azan maghrib pun berkumandang. "Baru masuk azan la pulak. nak sembahyang dulu ke? boleh kita lepak lama sikit lepas maghrib", aku bagi cadangan.

"boleh jugak", jawab Hasrul seperti yang telah dirancang. "Awak pergi sembahyang dulu" , Hasrul berkata pada isterinya.

"El, tolong tengokkan bilik tamu kita, pastu nanti El sembahyang la dulu. Perempuan ni sembahyang lama sikit", aku menambah.

Sebaik sahaja El dan isteri Hasrul naik ke tingkat atas, aku berbisik kepada Hasrul. "Nasib kau la Hasrul. Biasa berapa minit wife kau sembahyang maghrib?", tanya aku. "Biasanya boleh tahan lama.. tapi tak tau la sebab ni dekat rumah orang", Hasrul cuba optimistik.

Bilik aku, dan bilik tamu kedua-duanya terletak di tingkat atas. Setelah aku dengar kedua-dua daun pintu bilik tamu dan bilik aku ditutup, aku dan Hasrul pun cepat-cepat naik ke tingkat atas.

Dengan perlahan aku buka pintu bilik kami. El dilihat berbaring di atas katil sambil menutup seluruh tubuhnya dengan selimut. Langsir ditutup rapat dan lampu di tepi katil dibuka malap. Aku masuk dan melutut di tepi katil sambil mengusap rambutnya. Dengan perlahan aku bisikkan padanya "El enjoy ok. tapi tak boleh lama sangat. nanti wife dia cari'. aku mencium dahi El sebelum memberi isyarat kepada Hasrul untuk masuk.

Untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku, aku terpaksa kuncikan pintu bilik kami walaupun aku menunggu di luar bilik. Aku risau jika anak-anak kami datang dan buka pintu tu.

Aku duduk di atas sofa di ruang atas sementara menunggu El dipuaskan Hasrul. 1 minit berlalu.. 2 minit berlalu.. aku cuba dekatkan telinga ke daun pintu tapi tidak dapat dengar sebarang bunyi. mungkin kerana katil kami jenis built in dan kami gunakan tilam getah. Atau mungkin sebab daun pintu kami tebal. Aku cuba buat anggapan sendiri.

Dari luar bilik, aku hanya dapat membayangkan apa yang mereka sedang lakukan. Aku yakin Hasrul tidak akan mengasari El kerana sudah lama hubungan intim ni kami teruskan tapi El tak pernah serik ataupun menyuarakan niat untuk hentikan hubungan istimewa kami ni.

Kebanyakkan masanya aku perhatikan jam di tangan. Masa berlalu sangat perlahan. Lutut aku terketar-ketar mungkin kerana takut isteri hasrul tiba-tiba keluar dari bilik tamu dan bertanyakan Hasrul. Aku bercadang untuk beri masa antara 8 hingga 10 minit untuk mereka selesaikan apa yang patut.

Aku hampir mengetuk pintu apabila dengan tiba-tiba pintu bilik terbuka. Aku cepat-cepat masuk dan Hasrul juga terus meluru keluar ke arah bilik tamu dimana isterinya tengah sembahyang. Aku tutup daun pintu dan menuju ke arah katil.

El sedang berbaring di atas katil dengan separuh badannya ditutupi selimut sehingga ke paras pinggang. Dia masih berbaju kurung tetapi tudungnya kelihatan senget sedikit. Aku mendekatinya dan menyelak selimut yang menutupi separuh badan El. Seperti seorang penyiasat aku cuba mengagak apa yang berlaku.

Disebabkan masa yang sangat suntuk, mereka tidak sempat untuk berbogel sepenuhnya. Hanya kain baju kurung El yang diangkat ke atas. Aku tunduk mendekatkan muka aku ke arah pussy El. Boleh nampak ada sisa air mani Hasrul dan air pussy El mengalir keluar dari lubang. Batang aku berdenyut-denyut melihatkan keadaan itu.

"Sayang, boleh tak abang nak masukkan pulak.. kejap je", aku meminta izin. El mengangguk memberi kebenaran. Dia pun tahu aku tak ambil masa yang lama untuk puas.

Seperti dijangkakan. lubang pussy El sangat licin setelah dikerjakan Hasrul. Tak sampai seminit aku ambil alih, aku pun terpancut dalam juga. Serta merta El menyengetkan badan ke tepi setelah aku menarik keluar batang aku dari pussynya sambil berkata "Abang, bagi El rest 5 minit boleh? Suruh la diorg makan dulu".

"Okay sayang, rest la kejap. nanti abang entertain diorang dulu", jawabku sambil turun dari katil. Aku membetulkan seluar dan keluar dari bilik.

Setibanya di tingkat bawah, tiada siapa lagi di meja makan. Hasrul dan isterinya juga masih belum keluar dari bilik. Aku duduk seketika di meja makan sehinggalah beberapa minit kemudian mereka pun turun.

"Eh, El mana?" tanya isteri Hasrul sambil melangkah turun tangga. Aku membalas, "Tu tengah cakap phone, mak dia call lepas sembahyang", sambil aku pandang muka hasrul sedang tersengih di belakang isterinya. "Jom la makan dulu", aku menyambung.

Selepas beberapa ketika El pun turun dari tingkat atas. Pipinya yang kemerahan masih jelas kelihatan tapi dia cuba untuk senyum. Di mataku, El bukan sekadar isteri tetapi adalah kunci kebahagiaan kami. Aku betul-betul jatuh cinta dengan gayanya, kelembutannya dan segala-gala yang ada pada dirinya.

Kata-kata seperti "I love you", "Take care", atau "abang sayang El" memang aku kerap sebut samada melalui lafaz atau message tapi jarang sekali aku describe atau huraikan panjang lebar perasaan tu. So aku dedikasi kan entry-entry seperti ni khas untuk rakamkan perasaan sayang aku pada El.

the end



No comments:

Post a Comment